1- Omuz Protezi nedir?

​Omuz protezi, omuz eklem yüzeylerinin değiştirilmesidir.

2- Hangi durumlarda omuz protezi yapılır?

Omuz ekleminin kireçlenmesinde (osteoartrit), romatolojik durumlara bağlı eklem kireçlenmesinde, bazı tip kırıklarda ve ilerlemiş rotator kılıf yırtıklarında omuz protezi yapılabilir.

3- Omuz Protezi tipleri var mıdır?

Değişik tiplerde omuz protezleri vardır. Bunlar; total, hemi veya ters protez denilen (reverse) omuz protezleridir. Hepsinin uygulandıkları alanlar hastanın yaşı  ve durumuna göre değişiklik gösteririr.

4-Omuz protezi sonrası süreci nasıldır?

Omuz protezi ameliyatından sonra yaklaşık 3-5 gün hastanede kalınır. Gerekirse ameliyat sonrası kan verilebilir. Yapılan ameliyatın şekline göre farklı zamanlarda başlayacak Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon mutlaka gereklidir.

5- Omuz protezi ameliyatı sonrasında en mutlu dönem ne zamandır?

Hastaların en mutlu olacakları dönem ameliyat sonrası 3-6. ay arasıdır.

6- Omuz protezi ameliyatının riski var mıdır?

Yapılan her cerrahi müdahalenin bir riski vardır. Bu riskler içerisinde enfeksiyon ciddi sonuçlar doğurabilecek önemli bir komplikasyondur. Yüzde 1-2 oranında görülebilir.

7. Protez enfeksiyonu olursa ne yapılır?

Enfeksiyonun geliştiği döneme göre değişik tedavi yöntemleri mevcuttur. Bunlar arasında antibiyotik kullanılması ve protezin bir süreliğine çıkartılması sayılabilir.

​Bu site, toplumu hastalıklara karşı bilgilendirmek amacı ile hazırlanmıştır. Hastalıkların tanı ve tedavileri mutlaka bir hekim tarafından yapılması gereken işlemlerdir. Sitede yer alan bilgilerin tanı ve tedavi amacıyla kullanımından doğacak sorumluluk ziyaretçiye aittir. Bu siteyi ziyaret eden kişiler bu uyarıları kabul etmiş sayılırlar.

PROF.DR.

​NURİ AYDIN